صفحه HMI لبه جسبان و خطا های لبه چسبان⭐✅

مانیتور دستگاه

صفحه HMI لبه جسبان یا پنل دستگاه به منظور کنترل دستگاه استفاده می­شود. پنل شامل قسمت­های مختلف می­باشد که در شکل زیر تمامی قسمت­ها نشان داده شده است.

صفحه HMI لبه جسبان

صفحه HMI لبه جسبان شامل قسمت­های مختلف می­باشد که در شکل بالا نشان داده شده است. هر یک به صورت اختصار در ادمه توضیح داده می­شود.

POWER: وظیفه روشن شدن صفحه مانیتور را بر عهده دارد.

LAMP: وظیفه روشن شدن لامپ­ها را بر عهده دارد.

HEATER: روشن شدن ترموستات مخزن چسب را برعهده دارد.

مترخوان: مقدار متراژ نوار لبه مورد استفاده را مشخص می کند.

نمایشگرتنظیم دمایی یا ترموستات: دمای مخزن چسب را تنظیم می­کند. وظیفه روشن و خاموش شدن المنت ها را بر عهده دارد.

مانیتور دستگاه:

کنترل قسمت­های مختلف دستگاه برعهده مانیتور می­باشد. با کلیک بر روی گزینه MENU پنچ قسمت زیر نمایان می­شود.

با کلیک بر روی BOOT SCREEN صفحه اصلی آمده که در آن نوع دستگاه و آدرس شرکت پدیدار می­شود.

با کلیک بر روی CONTROL INTERFACE قسمت کنترل دستگاه پدیدار شده  که در شکل زیر نمایی از این قسمت نشان داده شده است.

برای فعال سازی قسمت­های مختلف دستگاه از این قسمت استفاده می­شود. با کلیک بر روی هر کدام از علایم آن بخش فعال می­شود. که در ادامه توضیح داده می­شود.

TRACK: با کلیک بر روی این گزینه نوار نقاله شروع به حرکت می­کند. (توجه داشته باشید برای حرکت نوار نقاله به دلیل اینکه درجه حرارت به اندازه کافی بالا نرفته باشد در ابتدای کار، دستگاه آلارم داده و حرکت نمی­کند.). نوار نقاله با سه سرعت مختلف می­تواند حرکت کند. که LOW SPEED سرعت پایین و MEDIUM SPEED سرعت متوسط و HIGH SPEED سرعت بالا می­باشد. در شکل زیر  محل قرارگیری آن نشان داده شده است:

:GLUING

با کلیک بر روی این دکمه روی صفحه HMI لبه جسبان باعث فعال شدن واحد چسب می­شود. نحوه فعال شدن نیز در قسمت چسب توضیح داده شده است. نکته قابل توجه این است که اگر دما به حدنصاب نرسیده باشد، این قسمت فعال نمی­شود. همچنین تا زمانی که درجه حرارت بالا و ترموستات فعال می­باشد این قسمت باید روشن بوده تا از راکد بودن و سوختن چسب جلوگیری به عمل آید.

END CUT: با کلیک بر روی آن قسمت فرز سر و ته زن فعال می­شود.

TRIM: با کلیک بر روی آن قسمت پرداخت فرز بالا و پایین روشن می­شود.

PRE: با کلیک بر روی آن، قسمت پیش فرز روشن می­شود.

 BUFFING:  با کلیک بر روی آن، قسمت پولیش روشن می­شود.

با توجه به اینکه فک به صورت برقی بالا و پایین می­رود. برای این کار در قسمت CHANGE HEIGHT با کلیک بر روی UP فک به سمت بالا و DOWN فک به سمت پایین حرکت می­کند. نکته قابل توجه این است که در ابتدا اگر برق متصل شده و با کلیک بر روی UP فک به سمت پایین حرکت کند، با جابجایی دو سیم برق از سه فاز این جهت دوران این مشکل رفع می­شود. در شکل زیر محل جابجایی فک نشان داده شده است.

Quantity:

تعداد قطعات که وارد دستگاه می­شود را شمارش می­کند. با کلیک بر روی CLAEN تعداد شمارش­ها صفر می­شود. در شکل زیر نیز لین قسمت نشان داده شده است.

ALARM RECORD

با کلیک بر روی این قسمت، در صورت وجود آلارم در دستگاه، نوع آلارم نشان داده می­شود. در شکل زیر نمایی از این قسمت نشان داده شده است.

در قسمت بالا به خط قرمز نوع آلارم اشاره شده است. برای برخی از آلارم­ها راهنمای رفع آلارم نیز اشاره شده است که در ادامه توضیح داده شده است. در قسمت پایین زمان بوجود آمده آلارم نیز اشاره شده است.

خطاهای لبه چسبان

Low temperature alarm

برای پایین بودن دما می­باشد. با کلیک بر روی GO می­توان به صفحه­ای رفت تا برخی از نکات مربوط به این آلارم چک شود.

End trimming alarm

Emergency stop alarm

Low Air pressure alarm

PARAMETER SETTING

در دستگاه برای انجام هر مرحله مدت زمان شروع و پایان نیاز می­باشد. برای شروع هر مرحله نیاز به زمان شروع می­باشد. برخی از زمان شروع­ها بوسیله میکروسوییچ­ها انجام می­شود. با توجه به اینکه نمی­ توان میکروسوییچ زیادی استفاده نمود برخی از زمان­های شروع به وسیله PLC تنظیم می­شود. در شکل زیر نمایی از این صفحه نشان داده شده است.

برای هر ایستگاه زمان­ها با توجه به سرعت حرکت نوار نقاله تنظیم شده است. این زمان­ها به هیچ وجه نباید تغییر کند.

اگر برای استعلام قیمت محصولات داخل سایت مشکل دارید، این آموزش رو ببینید!
آموزش استعلام قیمت
close-image