سنگ کاسه ای اره تیز کن چیست؟⭐

سنگ کاسه ای اره تیز کن

سنگ کاسه ای اره تیز کن

سنگ کاسه ای اره تیز کن از جمله اشیائی است که در کارگاه‌های برش چوب زیاد از آن استفاده می‌کنند. در کارگاه‌هایی که در آنها مصنوعات چوبی تولید می‌شود، دستگاه‌های برش باید تیغه‌های تیزی داشته باشند. برای داشتن تیغه‌های تیز دو روش وجود دارد؛ تعویض تیغه، و یا تیز کردن آنها. با توجه به اینکه تعویض تیغ اره‌ها هزینه مازادی را به کارگاه تحمیل می‌کند، در این محیط‌های کاری، ابزارهای اره تیز کن استفاده می‌شود.

یکی از انواع سنگ‌های مخصوص تیز کردن اره، سنگ کاسه‌ای است. اگر در مورد قیمت و نحوه خرید آن سوال دارید، با ما در ادامه همراه باشید و مقاله” قیمت دستگاه سنگ ابزار تیز کن چقدر است؟ و از کجا تهیه کنیم؟” را نیز مطالعه کنید؛ اطلاعاتتان را تکمیل می‌کند.

خرید سنگ کاسه ای اره تیز کن

سنگ کاسه‌ای اره تیز کن به چه نوع سنگی گفته می‌شود؟ آیا از کاربردهای آن اطلاع دارید؟

امروزه، برای آنکه مصنوعات چوبی، با کیفیت بالایی تولید شوند، نیاز است که از دستگاه‌های برش چوب که به تیغه‌هایی تیز مجهز شده‌اند، استفاده گردد. سنگ‌های کاسه‌ای ابزار تیز کن از جمله ابزارهایی هستند که می‌توانند در افزایش عملکرد دستگاه‌های برش کمک خوبی باشند. در هر کارگاه نجاری و یا چوب‌بری که قدم بگذارید، حتما این ابزار را مشاهده خواهید کرد.

نکته مهمی که خوب است در موقع خرید سنگ کاسه ای اره تیز کن مورد توجه قرار دهید، سایز آن است. برای آنکه این وسیله قابلیت استفاده در مصارف گوناگون را داشته باشد، در سایزهای متفاوت ساخته شده و در بازار موجود است. سنگ‌های کاسه‌ای را روی مینی سنگ و یا مینی فرز قرار می‌دهند. این سنگ‌ قادر است عملیات ساب زنی یا همان سایش سطوح را با عملکرد بالایی انجام دهد.

سنگ‌های کاسه‌ای به دلیل شکل خاصی که دارند، عملیات سایش سطوح را با کیفیت بالایی انجام می‌دهند. به همین دلیل است که با توجه به کاربری این سنگ، در جاهایی که لازم است تیغ اره به بهترین شکل ممکن تیز شود، از این نوع ابزار تیز کن استفاده می‌کنند.

دانه‌بندی این وسیله باید کاملا مشخص باشد؛ دانه‌بندی را با توجه به سطحی که سنگ ابزار تیز کن به آن برخورد می‌کند، تعیین می‌کنند. برای مشخص کردن دانه بندی این ابزار از اعداد انگلیسی استفاده می‌کنند. در زمان تهیه سنگ‌های کاسه‌ای ابزار تیز کن حتما به این موضوع بسیار مهم توجه و دقت داشته باشید و اگر در مورد آن چیزی نمی‌دانید، با فروشنده صحبت کنید. فروشندگان این سنگ ابزار تیز کن اطلاعات کاملی را در خصوص آن در اختیارتان قرار می‌دهند.

سنگ کاسه ای اره تیز کن در ایران

 

قیمت سنگ کاسه ای اره تیز کن در بازار چقدر است؟

چنانچه قصد دارید برای خرید سنگ کاسه‌ای اره تیز کن اقدام کنید، باید به عوامل تاثیرگذار روی قیمت توجه داشته باشید. حتی اگر انواع این ابزار تیز کن در یک اندازه نیز ساخته شده باشند، باز هم قیمت یکسانی در بازار عرضه نمی‌شوند و این، موضوع مهمی است که باید به آن دقت کنید. در ادامه، مهم‌ترین عواملی که باعث تغییر قیمت این ابزار در بازار می‌شوند، شرح داده‌ایم:

1- سایز و ابعاد سنگ ابزار تیز کن کاسه ای

سنگ ابزارهای کاسه‌ای مخصوص تیز کردن در ابعاد و سایزهای متفاوت به بازار عرضه می‌شوند. این وسیله در کارگاه‌های متفاوت و برای تیز کردن اره‌هایی که ابعاد گوناگون دارند، به کار برده می‌شود. هر چه سایز سنگ کاسه ای اره تیز کن بیشتر باشد، مسلما با قیمت بالاتری در بازار خرید و فروش می‌شود. در زمان خرید، باید به تناسب سایز این سنگ و دستگاه ابزار تیز کنی که دارید توجه کنید. سایز سنگ و دستگاه هر دو باید یکی باشد تا هیچ مشکلی در حین تیز کردن اره‌ها به وجود نیاید.

بهترین سنگ کاسه ای اره تیز کن

2- متریال به کار رفته در ساخت سنگ ابزار تیز کن

وقتی قرار است یک سنگ ابزار تیز کن به مصارف گوناگون برسد، پس حتما در تولید آن باید از مواد اولیه متفاوتی استفاده گردد. این تفاوت در ماده اولیه را به راحتی می‌توان از روی رنگ سنگ تشخیص داد. برای مثال، اگر سنگ کاسه ای اره تیز کن به رنگ سفید و یا زرد باشد، برای سایش سطوحی که از جنس چدن هستند، به کار برده می‌شود. سنگ ابزارتیزکن کاسه‌ای که به رنگ مشکی و یا سبز است برای سایش سطوح از جنس استیل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در زمان خرید حتما به رنگ این ابزار توجه کرده و سنگی را تهیه کنید که با نوع نیاز شما و کاربری که از آن انتظار دارید، تناسب و هماهنگی داشته باشد. اگر در این خصوص اطلاعات زیادی ندارید، توصیه می‌کنیم با کارشناسان مرجعی که این سنگ را از آنجا تهیه می‌کنید، مشورت کرده و راهنمایی‌های تکمیلی را از آنها دریافت کنید.

3- مرجع ارائه‌کننده سنگ ابزار تیز کن کاسه‌ای

شاید برایتان تعجب‌آور باشد، اما منبعی که برای خرید سنگ کاسه ای اره تیز کن به آن مراجعه می‌کنید، روی قیمت تاثیرگذار است. برخی از فروشندگان این سنگ، به قیمت و بالا بودن کارایی و عمر آن توجه کرده و سعی می‌کنند یک محصول همه فن حریف در اختیارتان قرار دهند؛ اما در مقابل، هستند افرادی که تنها به فکر درآمد و سود خود هستند و برایشان نیز هیچ اهمیتی ندارد که آیا شما از عملکرد این سنگ و دوام آن راضی هستید یا خیر.

برای آنکه بودجه‌تان را در یک مسیر درست و صحیح به کار بگیرید، توصیه می‌کنیم مجموعه‌های حرفه‌ای و با سابقه فروش سنگ کاسه‌ای اره تیز کن را شناسایی کرده و نیاز خود به این ابزار را از طریق آنها تامین کنید.

بهترین سنگ کاسه ای اره تیز کن در ایران

مصنوعات چوبی برند، سنگ کاسه‌ ای اره تیز کن مورد نیاز را از چه طریق تامین می‌کنند؟

مهم است که از چه طریقی برای تهیه سنگ کاسه ای اره تیز کن اقدام کنید. دوام این سنگ و بالا بودن کیفیت آن مساله مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. صنایع بزرگ چوب در کشور که برخی از آنها جزء برندهای مطرح این حوزه به شمار می‌روند، برای خرید این ابزار تیز کن، به مجموعه‌هایی مانند آمل برش مراجعه می‌کنند.

آمل برش، یکی از موفق‌ترین و باسابقه‌ترین تولیدکنندگان دستگاه‌های برش چوب در کشور است. سنگ ابزار تیز کن ارائه شده توسط این مجموعه، از نظر عمر و دوام قابل رقابت با مطرح‌ترین برندهایی است که در این حوزه کار می‌کنند.

اگر برای استعلام قیمت محصولات داخل سایت مشکل دارید، این آموزش رو ببینید!
آموزش استعلام قیمت
close-image