دستگاه CNC تراش و حکاکی چوب چیست؟⭐✅

دستگاه cnc روتر

مقدمه

تکنولوژی و فناوریهای مربوط به آن باعث تغییرات بسیار زیادی در سطح زندگی بشر شده است. مشاغل صنعتی نیز از این پیشرفت مستثنی نبوده و با پیشرفت تکنولوژی و وارد شدن آن به حوزه صنعت باعث تغییرات بسیار زیادی در این حوزه شده اند. به عنوان مثال دستگاه CNC در ابتدا یک دستگاه تراش ساده که قابلیت های زیادی ندارد بود اما پیشرفت تکنولوژی باعث تغییرات قابل ملاحظه ای در آن شده است.

دستگاه CNC چیست؟

دستگاه CNC از دستگاه های پرکاربرد در صنعت می باشد که به وسیله کامپیوتر و منطق ریاضی کنترل می شود این دستگاه عمل تراش و حکاکی چوب  را انجام می دهد. این دستگاه به وسیله مته ای با سرعت بالا و بازوهایی که از طریق کامپیوتر کنترل می شود عمل برش زدن یا سوراخ کردن را در سه محور انجام می دهد.

CNC یه معنی کنترل اعداد با کامپیوتر است. تاریخچه ساخت دستگاه CNC با سال 1950 بر می گردد. برای اولین بار جان پارسانگ این دستگاه برای ساخت قطعات پیچیده ای که که دقت بسیار زیادی می خواست و مربوط به صنعت هوانوردی آمریکا بود ساخت. در سالهای بعد آن انستیتو در سال 11952 دستگاه کامل تری از این مدل را ساخت که قابلیت کنترل کردن در سه محور را دارا بود و در سالهای بعد دستگاهای CNC با قابلیت تراش و حکاکی چوب ساخته شد.

نحوه کار دستگاه های CNC

این دستگاه ها بسیار شبیه به بدن انسان می باشد و تمام قطعات الکترونیکی آن درون تابلو برق قرار میگیرد که مانند مغز انسان است و استپر های این دستگاهها حکم بازو های انسان را دارد که فرمان ها را به مرحله اجرا در می آورد. با ورود دستگاه CNC تحولات زیادی در عرصه صنعت رخ داد که می توان به کاهش خطا، افزایش راندمان کاری و کاهش نیاز به نیروهای انسانی اشاره کرد. با کمک این دستگاه شما قادر خواهید بود با دقت بسیار بالایی عمل تراش و حکاکی چوب را انجام دهید. حتی شما قادر خواهید بود طرح هایی که از قبل آماده شده است را با کمک این دستگاه بر روی چوب پیاده کنید. طرح هایی که مورد نظر شما می باشد از طریق یک نرم افزار با نام ARTCAM با خروجی به اسم G-CODE به دستگاه CNC منتقل می شود و بدین صورت حرکت دقیق ابزار را تعیین می کند. حرکات دستگاه CNC به طور کامل برنامه ریزی شده می باشد و همین امر سبب کاهش خطای انسانی در آن می شود.

کاربرد دستگاه های CNC

کارای این دستگاه فقط در تراش و حکاکی چوب نمی باشد از این دستگاه ها در صنایع با اهمیتی مانند ساخت موشک و ماهواره نیز استفاده می کنند. و دلیل این امر بالا بودن دقت این دستگاه در حین عملیات برش می باشد که آن را به یک دستگاه ایده آل برای کار های ظریف و حساس تبدیل کرده است. علاوه بر آن این دستگاه در صنایعی مانند خودرو سازی یا قطعه سازی صنایع نفت ، تراش و حکاکی چوب، طا و جواهر سازی و چند مورد دیگر نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه cnc

کاربرد دستگاه CNC در نجاری

این دستگاه ها قابلیت بسیار زیادی دارد، برش زدن چوب تا تراش و حکاکی چوب و پیاده کردن طرح های منبت کاری شده بر روی چوب از قابلیت های این دستگاه می باشد. به همین علت است که استفاده از یک دستگاه تراش و حکاکی چوب CNC در یک کارگاه نجاری بسیار پرکاربرد است. تنوع بسیار زیادی در محصولات چوبی ایجاد می کند. به عنوان مثال از دستگاه CNC می توان در اهداف زیر استفاده کرد:

  • برش چوب با دقت زیاد
  • آماده کردن قطعه های چوبی به شکل منبت
  • تراش و حکاکی چوب برای به کار بردن در سرویس های چوبی
  • حکاکی بر روی چوب و ایجاد طرح های متفاوت

با در نظر گرفتن این موضوع که محاسباتی که برای دستگاه CNC در نظر گرفته می شود بسیار دقیق است و کیفیت برش ها در سطح عالی انجام می شود. می توان در ساخت محصولات چوبی که ظرافت خاصی دارند از این دستگاه کمک گرفت.

معمولا کسانی که به حرفه نجاری مشغول هستند برای انجام برشهای سه بعدی و تراش و حکاکی چوبی از دستگاه های CNC استفاده می کنند.

بررسی کاربرد دستگاه cnc

بررسی کاربرد دستگاه cnc

دستگاه CNC وایرکات

این مدل از دستگاه های CNC با به کار گرفتن جرقه های الکتریکی طرح ها را بر روی قطعه ایجاد می کند نحوه عملکرد این دستگاه بدین صورت است که با تخلیه جریان در مابین دو الکترود انجام می شود و در پایان بخش هایی از کار را حذف میکند. هر چقدر که فاصله بین الکترود ها کمتر باشد میدان الکتریکی شدت بیشتری می یابد و عایق آن قوی تر می شود. این روند باعث می شود تا جریان ها از دو الکترود عبور کرده و در پایان تکه های کار توسط هر کدام از الکترود ها حذف شود.

دستگاه CNC برش CO2 و پلاسما

این دستگاه برای برش دادن از ماده ای به نام پلاسما  استفاده می کند و در وهله اول برای برش زدن انواع فلزات به کار می رود و برای تراش و حکاکی چوب مناسب نمی باشد. در این مدل از دستگاه های CNC گاز فشرده و قوس الکترونیکی با ترکیب یکدیگر نیرو تولید کرده و با سرعت و گرما قطعات فلزی را برش می زند.

دستگاه CNC برش واترجت

CNC واترجت برای برش زدن مواد سخت مانند گرانیت است. در بعضی از این دستگاه ها آب یا شن یا هر ماده ای که ساینده ای قوی باشد ترکیب میشود. قطعات ماشین های مربوط به کارخانه توسط این فرایند و به وسیله این دستگاه ساخته می شود.

این دستگاه در مواقعی کاربرد دارد که تحمل مواد در مقابل حرارت بالا باشد و دستگاه های دیگر این توانایی را نداشته باشند. از این دستگاه در صنعت هوا و فضا استفاده می شود و برای ساختار های پیچیده به طور معمول از این دستگاه استفاده می شود.

دستگاه CNC تراش و حکاکی چوب

در این مدل از دستگاه های CNC قطعات به وسیله ابزار های قابل تقسیم به صورت دایره ای برش زده می شود. این برش های تراش و حکاکی چوب که به وسیله این دستگاه انجام می شود دقت بسیار زیادی دارد و با سرعت بسیار بالایی انجام می شود.

دستگاه CNC  صفحه و ام دی اف

از این دستگاه به طور معمول برای برش زدن ورق های ام دی اف استفاده می شود و برای برش زدن از طرح ها و نقش های آماده استفاده می شود. شکل ظاهری این دستگاه ها به طور معمول افقی است و در بعضی موارد دارای یک میز چرخشی می باشند که امکان برش زدن در زوایای مختلف را فراهم می کند. با کمک این دستگاه برش زدن بر روی صفحات چوبی صاف و منحنی امکان پذیر می شود.

دستگاه CNC سوراخ زن

از این مدل دستگاه برای ایجاد سوراخ بر روی درب های کابینت و کمد و هر نوع قطعات چوبی در تیراژ بالا استفاده می کنند. گاهی پیش آماده است که حتی 200 مته هم زمان با هم عمل می کنند و سوراخ هایی در چوب ایجاد می کنند.

خرید دستگاه CNC تراش و حکاکی چوب

اگر شما قصد خرید یک دستگاه CNC  را دارید که قابلیت تراش و حکاکی چوب را نیز داشته باشد باید در این امر بی نهایت دقت داشته باشید زیرا با توجه به گستردگی بازار  و تولید کنندگان  مختلف در زمینه ساخت این دستگاه ها شما باید در ابتدای امر به خوبی در مورد شرکت های تولید کننده تحقیق کرده و پس از بررسی های لازم اقدام به خرید کنید. با توجه به تنوع دستگاه های موجود در بازار از جهت نوع کار و قیمت تمام شده ابتدا باید انتظار خود از دستگاه را مشخص کنید و سپس با توجه به بودجه خود اقدام به خرید آن نمایید. به عنوان مثال سری اپتیما، یکی از دارندگان بهترین دستگاه های سی ان سی چوب است که می تواند به خوبی نیازهای شما را در این حوزه تامین سازد. دستگاه optima2040 یکی از بهترین های این برند که در سایت آمل برش هم برای فروش به صورت قسطی و نقد موجود می باشد. در این راستا مشاوران فروش شرکت آمل برش میتوانند شما را راهنمایی کرده و خریدی لذت بخش را برایتان رقم بزنند.

سی ان سی تراش و حکاکی

سی ان سی تراش و حکاکی

فروش دستگاه CNC تراش و حکاکی

در صنعت به دستگاه سی ان سی تراش و حکاکی نیاز بسیاری وجود دارد، اما اینکه برای خرید این دستگاه به کدام یکی از مراکز فروش اعتماد کرده و تهیه دستگاه را به آنها بسپاریم، مساله ای مهم است. در فروش دستگاه CNC تراش و حکاکی، اولین و مهم ترین فاکتوری که باید بررسی شود، کیفیت دستگاه است. در نظر داشته باشید که برند تولید کننده معتبر بوده تا قطعات دستگاه از کیفیت مورد نظر بهره ببرند. در این صورت تا مدت طولانی نیاز به تعمیر قطعات نخواهید داشت و هزینه های اضافی گریبان گیرتان نخواهد شد. از سویی یک مرکز فروش دستگاه CNC تراش و حکاکی باید کلیه آموزش های لازم جهت کار با این دستگاه را در اختیار شما بگذارد تا بتوانید بدون هیچ مشکلی با آن کار کنید. مبحث دیگر در خرید سی ان سی تراش و حکاکی، قیمت آن است که باید منصفانه بوده و فشار مالی مضاعف به مصرف کننده وارد نکند. در این حوزه، مجموعه آمل برش با دارا بودن کلیه شرایط فوق به عنوان بهترین مرکز دستگاه CNC تراش و حکاکی شناخته می شود. قطعات به کار رفته در دستگاه های سی ان سی این مرکز از عالی ترین سطح کیفی بهره می برند و از سویی قیمت دستگاه  مناسب و به صرفه بوده و امکان خرید قسطی آن نیز وجود خواهد داشت. با اعتماد به این مرکز که سالها در زمینه فروش دستگاه های صنعت چوب فعالیت می کند، تجربه ای لذت بخش از خرید آنلاین دستگاه های صنعتی را تجربه کرده و با اطمینان از کیفیت و قیمت، محصول را به کارگاه خود خواهید برد.

قیمت دستگاه های سی ان سی

قیمت دستگاه های CNC  به قیمت های ارز و دلار بستگی دارد این دو عامل به شدت بر قیمت این دستگاه ها تاثیر دارند. قیمت های مختلفی در بازار از این محصول وجود دارد. بسته به نوع کاربرد و بودجه خود میتوانید یکی از این دستگاه ها را انتخاب کنید. برای مثال در قسمت پایین لیستی از دستگاه هایی که شرکت آمل برش ارائه میکند را برای شما تهیه کرده ایم. ببینید و از همکاران ما مشاوره خرید بگیرید.

اگر برای استعلام قیمت محصولات داخل سایت مشکل دارید، این آموزش رو ببینید!
آموزش استعلام قیمت
close-image